piątek, 15 lutego 2013

Książki inaczej :)


 Posesyjne lenistwo powoduje u mnie brak jakiegokolwiek wysiłku umysłowego. Od tygodnia jestem na całkowitym detoxie jeżeli chodzi o myślenie :) . Nie powiem bardzo mi to odpowiada. Słodkie lenistwo, spanie do południa, granie w Simsy, wychodzenie na piwo. A jedyny mój obowiązek, to ugotowanie obiadu dla rodziny, no bo w końcu jak już siedzę w domu to może bym się na coś przydała :) . Taki stan jak dla mnie mógłby trwać wiecznie, ale niestety od poniedziałku zaczynam nowy semestr i znów trzeba będzie chodzić na zajęcia.


Z racji, że wolny czas wykorzystuję również na czytanie książek, przy okazji odkryłam, że nadają się one nie tylko do czytania. Można z nich wyczarować cuda. Papier od zawsze pozwalał na wymianę myśli, idei i uczuć. W tym momencie jak się okazuje można go wykorzystać do tworzenia różnego rodzaju sztuki. I nie chodzi tu o sztukę słowa pisanego.



A czemu by nie zanurzyć książki w wodzie, detergencie i roztworze soli tworząc tym samym kryształy? Takie pytanie prawdopodobnie zadała sobie Alexis Arnold i uzyskała taki efekt:






















A może by tak coś wyrzeźbić z grzbietów? A i owszem, jak się okazuje można. Taką instalację w Centrum Handlowym w Hong Kongu stworzył niejaki Mike Stilkey. Urodził się w Los Angeles, a specjalizuje się w rzeźbach i obrazach powstających na bazie książek właśnie.
  




 Zabawa w wycinanki według mnie bardzo dobrze wychodzi panu Thomasowi Allenowi. Wycina on bardzo różne, ciekawe scenki. Akurat jego twórczość najbardziej przypadła mi do gustu, więc trochę się tych wycinanek naoglądałam. Jak komuś również się spodobały polecam jego blog [http://www.thisiscolossal.com/2012/04/new-cut-book-illustrations-by-thomas-allen/ ].





Co prawda wszystko to w pewnym sensie można uznać, za niszczenie książek.  Myślę, że na pewno jest w tym trochę prawdy, jak w każdej opinii. Dla mnie twórczość ładna, byleby nie zniszczyć okazów muzealnych i wszystko będzie ok  :)

PS. Chwilami mam ochotę spalić książki z których się uczyłam, ale z tego co widać zawsze mogą się do czegoś jeszcze przydać, może nie koniecznie do nauki ; )

 By Doman

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz