poniedziałek, 21 stycznia 2013

Dzień Babci

Moi Drodzy, mam nadzieję, że nie zapomnieliście dziś o swoich babciach? Właśnie dziś mija prawie pół wieku od kiedy obchodzimy Dzień Babci w Polsce.

Skąd w Polsce to święto?

21 stycznia 1965 r. w Poznaniu miała wystąpić znana aktorka Mieczysława Ćwiklińska. Tego dnia przypadały  jej 85. urodziny, a w wystawianej sztuce „Drzewa umierają stojąc”  Ćwiklińska wcielała się właśnie w postać Babci.
Ryszard Danecki z redakcji „Expressu Poznańskiego” wręczając jej tort i kwiaty, wmawiał aktorce, że to właśnie z okazji Dnia Babci, który jest obchodzony w Poznaniu. Później pomysł podchwycił „Express Wieczorny” i tak to się zaczęło.

Dzisiejsze święto nie jest tak popularne jak np. Dzień Kobiet tudzież Dzień Matki, jednak nie wypada o nim zapomnieć bo kto jak nie nasze babcie okazuje nam miłość, rozpieszcza i daje radość naszym brzuszkom ? :)

Ja niestety nie mam  już możliwości podarować prezentu mojej babci, ale jeśli Wy macie wciąż taką okazję nie zmarnujcie jej ! Wiele bym dała, żeby znów poplotkować z babcią i wysłuchać jej opowieści. Pamiętam jak szyła mi szaliki i swetry na drutach, których nie chciałam nosić. Teraz marzę o swetrze zrobionym przez babcię, to by było coś naprawdę unikalnego:)

Oczywiście, pamiętając o swoich babciach, nie zapominajcie o dziadkach, którzy swoje święto obchodzą już jutro! :)



"Kiedy tata basem huknie ,
kiedy mama cię ofuknie ,
kiedy patrzą na człowieka okiem złym -
to do kogo człowiek stuka ,
gdzie azylu sobie szuka ,
to do kogo, to do kogo tak jak w dym?"



PS. Dzisiaj prócz Dnia Babci my, autorki bloga świętujemy inne ważne święto. Wszystkiego najlepszego Asiu z okazji Urodzin ! :)))))





 By Kleo



1 komentarz:

  1. Babcia ważna rzecz. W końcu, kto jak kto, ale to ona zrodziła naszą matkę (w sensie... wiecie, każdego z nas oddzielnie) :) i choćby za to należą się jej podziękowania... oczywiście jest też shit load of innego stafu... jak np. sweterki :D
    A co do urodzin (mam nadzieję, że nie macie mi za złe), to cóż... em... wszystkiego udanego i dobrego i powodzenia w kolejnym roku życia, na tym padole łez, w którym smutek i szczęście zderzają się w równych proporcjach (przynajmniej dla niektórych) :)

    OdpowiedzUsuń