sobota, 26 stycznia 2013

Sztuka (z) jedzenia

„ Polak głodny Polak zły”, chyba każdy z nas słyszał to powiedzenie . Ale przyznać rację trzeba – coś w tym jest. Ja osobiście, gdy jestem głodna to jestem nie w humorze ; )  A co najlepiej poprawi nastrój? Przepiękny, zachęcający do jedzenia deser pełen czekolady? Pewnie tak. Cokolwiek by to nie było, to gdy zachęcająco wygląda jest chętniej zjadane. A gdyby tak z jedzenia zrobić sztukę ? No właśnie J

 Sarah Illenberger potrafi w niezwykły sposób sfotografować zwykłe z pozoru produkty spożywcze. Sprawiają one wrażenie czegoś zupełnie innego, niż są w rzeczywistości. Jej projekt nosi nazwę „Strange Fruits”. Ta niemiecka dyrektorka artystyczna w swoich fotografiach ukazuje nam nie znany dotąd charakter owoców i warzyw. W jej projekcie gorące papryczki chilli stają się płomieniem zapalniczki, a arbuz płacze pestkowymi łzami. Jej twórczość tryska humorem a jej prace są zabawną grą słów i znaczeń.






Tea Illustrations

 Rosyjski grafik Andrew Gorkovenko  stworzył serię obrazów usypując różne gatunki herbaty na białym kartonie. Jednak nie używał przypadkowych gatunków – z czarnej powstawały wizerunki Azji południowej, Cejlonu, z zielonej japońskie pagody i Wielki Mur Chiński. Powstałe obrazy zostały wykorzystane jako opakowania herbat TripTea.


















               




Henry Hargreaves do tworzenia swoich obrazów użył.. tostów.  Technika wydaje się być dość prosta. Uzyskujemy odpowiedni stopień wypieczenie chleba, co daje nam kolejne piksele obrazu. Proste, prawda? ; )






    



Trochę mroczne rzeźby rosyjskiego artysty Dimitria Tsykalova pochodzą tylko z owoców i warzyw. Mowa tu o czaszkach. Artysta obecnie żyje i pracuje w Paryżu, potrafi wyczarować w owocach i warzywach niesamowite rzeczy. Według mnie dość makabryczne, ale to są moje odczucia.




  
Nie jest to jednak jedyny szokujący pomysł Dimitria. Stworzył on również serię rzeźb, gdzie materiałem było surowe mięso. Utworzył z różnorodną broń. Mówi się, że trzymając jego rzeźby ma się krew na rękach jeszcze przed strzałem..





SMACZNEGO :)


by Doman


3 komentarze:

  1. Wow ! Genialne ; )). Najbardziej mi się podoba ta szminka (chyba z marchewki) :D :D
    http://amanda.blogujaca.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny sposób na sesje zdjęciowe. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. ZAJEBISTE w życiu bym nie pomyślała ze można tworzyć w taki sposób meeega ciekawe;)))))

    OdpowiedzUsuń